Przedszkole Samorządowe nr 176
Dzień Wody - grupa III i IV

W ramach obchodów Światowego Dnia Wody z PAH (Polska Akcja Humanitarna) przedszkolaki z grupy II i IV:

 

Obejrzeli prezentację o wodnych działaniach pomocowych PAH.

Wysłuchali historii kropelki wody w opowiadaniu "Jedna srebrna kropla"
H. Bechlerowej oraz ponumerowali historyjkę ”obiegu wody w przyrodzie”.

Rozmawialiśmy o tym, że są na świecie takie miejsca, w których ludzie nie mają dostępu do wody.

Dzieci dowiedziały się, że aż 40% osób na świecie nie ma możliwości umycia rąk wodą i mydłem w swoim domu.

Zastanawialiśmy się nad tym, jak możemy oszczędzać wodę, np. myjąc zęby nalewać wodę do kubeczka,

korzystać z prysznica zamiast wanny itp.

Dzieci dowiedziały się również, że oprócz tego, że woda potrzebna jest ludziom, zwierzętom i roślinom do życia,

jej ogromne ilości wykorzystywane są do produkcji żywności, ubrań
i różnych przedmiotów.

 

 


 

 

Powitanie wiosny - grupa VII

Dzieci z grupy 7 przywitały wiosnę zakładając swój ogródek. Dzieci dobrze wiedzą, że wiosna to czas sadzenia i siania roślin, dlatego też mali ogrodnicy postanowili założyć w swojej sali wiosenny ogródek.

Wspólnie posadziliśmy cebulki na szczypiorek, rzeżuchę, poziomki, lawendę, fasolki i zioła. Z wcześniejszych zajęć dzieci wiedziały, że do rozwoju roślin niezbędne są woda i słońce, więc doniczki z roślinkami postawiły na parapecie, żeby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin. Codziennie sprawdzają też czy należy je podlać.  Dzięki bezpośredniej obserwacji przedszkolaki będą miały możliwość poznania cyklu rozwojowego roślin. 
Z niecierpliwością czekamy na nasze plony.

 

 
Zielony ogródek - grupa III

Dzieci z grupy III postanowiły zaprosić wiosnę do swojej sali, zakładając zielony ogródek. Przed przystąpieniem do pracy przypomnieliśmy warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Następnie w małych grupkach dzieci wysiewały rzeżuchę, szczypiorek, pietruszkę, koperek oraz fasolę.
W doniczkach znalazły się również cebulka dymka oraz różne kwiaty.
Po zasianiu i podlaniu, rośliny zostały umieszczone na parapecie. Przedszkolaki wzbogaciły wiedzę dotyczącą sposobów hodowania wybranych roślin, jak również zdobyły informacje na temat ich walorów estetycznych i użytkowych. Zakładanie zielonego ogródka w przedszkolu
to doskonały sposób na wprowadzenie dzieci w świat natury oraz kształtowanie ich postaw ekologicznych. Teraz pozostaje czekać
z niecierpliwością, aż roślinki wyrosną i będą smacznym, bogatym
w witaminy dodatkiem do kanapek.

Ogólnopolski projekt "Zdrowo jem, więcej wiem" - etap wiosenny

Dzieci z grupy VI biorą udział w ogólnopolskim projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem”. Patronatami honorowymi objęli ją Minister Edukacji Narodowej i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy.

Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

Etap wiosenny poświęcony jest słodkim i słonym przekąskom, a także pochodzeniu żywności.

Projek edukacyjny: "Sześciolatek - jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie"

Dziec z grupy IV i V biorą udział w projektcie interdyscyplinarnym pt. "Sześciolatek - jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie", którego organizatorem jest Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.

Celem projektu jest:

¨      przybliżenie podstawowych informacji na temat  uzależnień
i zagrożeń z nimi związanych;

¨     kształtowanie postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi;

¨      zachęcenie do integrowania się w grupie poprzez wspólne działania i angażowanie w zabawę wszystkich dzieci, do uczenia się empatii, nabywania umiejętności społecznych oraz pozytywnej solidarności grupowej;

¨      rozwijanie postawy szacunku i zaufania do personelu przedszkola/szkoły, jako osób mogących udzielić wsparcia w problemach i umiejętności podejmowania bezpiecznych zachowań w relacjach społecznych;

Zajęcia z zasad bezpieczeństwa na drodze

Policjanci krakowskiej drogówki spotkali się z dziećmi aby porozmawiać o bezpieczeństwie na drogach. Maluchy chętnie i aktywnie uczestniczyły
w zajęciach ucząc się zasad, przydatnych podczas przechodzenia przez jezdnię i poruszania poboczem.
Maluchy nie tylko poznawały zawód policjanta, ale też uczyły się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, czym są przejścia dla pieszych
i sygnalizacja świetlna. Policjanci rozmawiali z przedszkolakami jak należy poruszać się w miejscach, w których nie ma chodnika. Jednym
z omawianych tematów było też noszenie odblasków. Policjanci wyjaśniali, dlaczego są ważnym elementem wyposażenia pieszego i kiedy najlepiej spełniają swoją rolę. Przypominali również najmłodszym aby zawsze poruszali się w towarzystwie swoich opiekunów i zachowali ostrożność
w pobliżu ulicy, nie tylko tej najbardziej ruchliwej, ale też na małych osiedlowych drogach. Dla najmłodszych spotkanie z policjantami było nie tylko dobrą zabawą, ale również ważną lekcją bezpieczeństwa na drodze.
 

Warsztaty warzywno - owocowe - grupa II

4 marca dzieci wzięły udział w warsztatach warzywno - owocowych na których została przypomniana higiena pracy oraz dzieci przygotowały surówkę. Owocowo - warzywne warsztaty miały na celu uświadomić małych uczestników oraz ich rodziców, jak bardzo ważne jest codzienne spożywanie 5 porcji owoców, warzyw oraz soków, a także jak łatwo i szybko można stworzyć pyszną i zdrową przekąskę, z mnóstwem witamin.

Zielona hodowla - grupa I

W dniu 6 marca dzieci z grupy I postanowiły przyspieszyć nadejście wiosny zakładając zielone hodowle w kąciku przyrody. Mali ogrodnicy
z wielkim zapałem zabrali się do pracy – samodzielne umieszczali
w doniczkach i pojemnikach napełnionych ziemią cebulki oraz nasiona.
W kąciku przyrody znalazły się: cebula, szczypiorek, fasola, dynia oraz rośliny kwiatowe – żonkile, aksamitki i słonecznik ozdobny. Jak przystało na prawdziwych ogrodników dzieci będą troszczyły się o swoje rośliny systematycznie je podlewając, jak też obserwując ich wzrost – co przyczyni się do wzbogacenia wiedzy przyrodniczej
.