Przedszkole Samorządowe nr 176
Owocowy zawrót głowy - grupa V

Dzieci z grupy V dobrze wiedzą, że aby być zdrowym trzeba się dobrze odżywiać, a najwięcej witamin mają owoce i warzywa. Z myślą o pysznych witaminkach dzieci postanowiły przygotować pyszną sałatkę owocową.  Wszyscy przed przystąpieniem do robienia sałatki dokładnie umyli ręce,
a następnie posegregowali umyte wcześniej owoce. Każdy dostał tackę, nożyk i tak przystąpiliśmy do krojenia. Dzieci samodzielnie kroiły, mieszały
i przyrządzały sałatkę. Przyrządzanie sałatki owocowej dało dzieciom wiele satysfakcji i uświadomiło, jak ważną rolę odgrywają witaminy i jedzenie surowych owoców we właściwym funkcjonowaniu organizmu. Sałatka pięknie wyglądała i bardzo dzieciom smakowała.

"W Krainie Emocji" - grupa I

W ostatnim tygodniu września, Maluszki z grupy I brały udział Tygodniu Budowania Relacji, inicjatywie MEN. Dzieci poznały różne emocje. Dowiedziały się, że emocje są ważne i nie należy ich tłumić. Maluszki poznały kilka technik relaksacyjnych, które pomagają wyregulować niektóre emocje (złość, strach). To był bardzo ciekawy i twórczy tydzień
w grupie I.

Tydzień budowania relacji i przeciwdziałania przemocy - grupa VII

W dniach od 29 września do 3 października 2025 roku grupa VII włączyła się w obchody ogólnopolskiej akcji pod nazwą: „Tydzień Budowania Relacji”
– dla przedszkoli. W ramach działań profilaktycznych przedszkolaki z grupy rozmawiały nt.: „Co znaczy być dobrym kolegą /koleżanką?”, ustaliły „Kodeks dobrego kolegi /koleżanki” i starały się go przestrzegać, poznały literaturę z elementami bajkoterapii: „Słoń Elmer” (seria) oraz wybrane fragmenty: „Kolorowy potwór”, po którego przeczytaniu zostały omówione poszczególne emocje. Następnie każde z dzieci samodzielnie wymalowało swojego „Potworka” i omówiło, dlaczego wybrało dany kolor. Dzieci z grupy VII miały też okazję uczestniczyć w zabawach ruchowych i integracyjnych: „Sport z uśmiechem”, „Podaj dalej uśmiech”, podczas których uczyły się zdrowej rywalizacji, nabyły świadomość, że nie zawsze się wygrywa. Na zakończenie podczas zabawy plastycznej przedszkolaki wykonały „Zegar emocji”, dzięki czemu nabyły umiejętność rozpoznawania,
nazywania i radzenia sobie z własnymi uczuciami i rozwijania empatii. Zrozumiały, że wszystkie emocje są naturalne i mają swoje miejsce. 

Tydzień budowania relacji i przeciwdziałania przemocy

 

WSZYSTKIM FORMOM PRZEMOCY MÓWIMY STANOWCZE „NIE”

 

BĄDŹ WSPARCIEM DLA SWOICH KOLEGÓW I KOLEŻANEK. CZASAMI TO TOBIE UFAJĄ NAJBARDZIEJ.

 

JEŻELI BYŁEŚ ŚWIADKIEM PRZEMOCY W PRZEDSZKOLU

LUB W DOMU NIE BÓJ  SIĘ TEGO ZGŁOSIĆ NAUCZYCIELOWI.

 

NAUCZYCIELE Z POMOCĄ SPECJALISTY POSTARAJA SIĘ ROZWIĄZAĆ TWOJE PROBLEMY.

 

NIKT NIE MA PRAWA NARUSZAĆ TWOJEJ CIELESNOŚCI BEZ TWOJEJ ZGODY

 

JESTEŚMY TOLERANCYJNI WOBEC WSZYSTKICH

 

W NASZEJ PLACÓWCE PRACUJE KADRA, KTÓRA WCIĄŻ SIĘ SZKOLI, ABY ZAPEWNIĆ CI BEZPIECZEŃSTWO.

 

CENIMY TWOJĄ PRYWATNOŚĆ. NIKT NIE MA PRAWA ROBIĆ CI ZDJĘĆ CZY NAGRYWAĆ CIĘ BEZ TWOJEJ ZGODY.

 

UŻYWAMY ZWROTÓW GRZECZNOŚCIOWYCH WZGLĘDEM SIEBIE.

 

SZANUJEMY TWOJE PRAWO DO ODCZUWANIA RÓZNYCH EMOCJI
 I TEGO, ŻE POTRZEBUJESZ CZASU DLA SIEBIE.

 

PAMIĘTAJ O NUMERACH:

SŁUŻBY RATUNKOWE – 112

TELEFON ZAUFANIA-116, 111

NIEBIESKA LINIA- 800 1200 02

Tydzień o Przeciwdziałaniu Przemocy Rówieśniczej - grupa V

Dzieci 5 - 6 letnie z grupy 5 brały udział w zajęciach -„Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”. Był to czas rozmów o relacjach, emocjach, przyjaźni, nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych, tak aby każde dziecko czuło się ważne. Pierwsze lata w życiu dziecka są bardzo ważne, bowiem w tym okresie kształtują się jego nawyki, zachowania, postawy. Dlatego tak ważne jest, by od najmłodszych lat oswajać dzieci
z tematem emocji. By od najmłodszych lat dzieci miały szansę poznawać swoje emocje, uczyły się ich wyrażania, rozumienia, nazywania, otwartego mówienia o swoich uczuciach.

Celem kampanii była pomoc dzieciom w mówieniu otwarcie o swoich emocjach, uczenie dzieci wyrażania emocji, przeżywania swoich uczuć od najmłodszych lat, uświadomienie dorosłym, jak delikatne i kruche jest zdrowie psychiczne dzieci, uświadamianie społeczeństwa o problemach emocjonalnych dzieci. Dzieci z grupy piątej zaprezentowały krótki spektakl teatralny o emocjach „Smok Łobuziak”, „Bajka o niebieskim smoku”, oraz wskazały proste sposoby na otwarte nazywanie, wyrażanie i przeżywanie emocji. Przeprowadzone zostały zajęcia ze słonikiem „Elmerem” inspirowane serią książek Davida McKee,  które poruszają tematy akceptacji, indywidualności i tolerancji.

Ponadto dzieci 5 – 6 letnie aktywnie uczestniczyły w zabawach które pomagają dzieciom budować więzi, rozwijać komunikację, zaufanie i poczucie akceptacji, chętnie śpiewały piosenki o emocjach, mówiły wierszyki oraz przeprowadziły krótki pokaz/marsz emocji dla dzieci naszego przedszkola. Dodatkowo na rzecz prowadzonej kampanii na terenie przedszkola powstały plakaty oraz gazetka o emocjach i znaczeniu zdrowia psychicznego dzieci.

 

Tydzień budowania relacji i przeciwdziałania przemocy - grupa II

Ogólnopolska inicjatywa, zainicjowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, której głównym celem jest umocnienie więzi między dziećmi, kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku, a także skuteczne zapobieganie konfliktom rówieśniczym. W ramach tego tygodnia udało nam się zrealizować z dziećmi szereg działań: na podstawie książki „Kolorowy potwór” poznały różne emocje, potrafią je nazwać, wiedzą, który kolor odpowiada danej emocji, wzięły udział w zabawach ruchowych „Sport z uśmiechem”, „Taniec emocji”, wykonały parce plastyczną „Potwór miłości”, podczas której wykazały się kreatywnością. Uczestniczyły
w zabawach relaksacyjnych, podczas których uczyły się współpracować
w parach, a w Dniu Życzliwości, ubrały się na kolor żółty i pokazywały jaką siłę  ma uśmiech, dobre słowo i wzajemna życzliwość. Dzięki tej akacji przedszkolaki miały możliwość uczyć się współpracy, szacunku i przyjaźni. Wczesne kształtowanie kompetencji społecznych i emocjonalnych chroni dzieci przed późniejszymi zagrożeniami.

Pierwsze dni w przedszkolu - grupa I

Pierwsze dni dla Maluszków z grupy I i nauczycieli już za nami. Towarzyszyły im wielkie emocje. Maluszki przechodziły w tych dniach adaptację. Nie obyło się bez łez, podczas rozłąki z Rodzicami. Jednak najmłodsze przedszkolaki szybko odnalazły się w grupie rówieśniczej podczas wspólnych zabaw w sali. Przedszkolaki są bardzo żywe, aktywnie wykorzystują każdą wolną chwilę. Dzieci poznały kodeks przedszkolaka, czyli zasady obowiązujące w I grupie.  Gdy pogoda dopisuje chętnie chodzą na spacery lub bawią się w ogrodzie przedszkolnym, w piaskownicy. Kiedy pada deszcz wcale nie narzekają, gdyż bawią się wesoło ze swoimi paniami na sali.  Maluszki uwielbiają bawić się w kącikach tematycznych,  ale też lubią śpiewać, tańczyć i malować.

Dzień Chłopaka - grupa VI

Dnia 30. IX. 2025r. dzieci w grupie VI obchodziły Dzień Chłopaka, który w tym roku wpisał się w Tydzień Budowania Relacji. To czas, w którym wspólnie chcemy budować relacje oparte na szacunku, rozwijaniu empatii
i rozpoznawaniu i regulowaniu emocji. Dziewczynki z życzliwością złożyły kolegom serdeczne życzenia i obdarowały ich drobnym upominkiem.
W dalszej części dnia chłopcy zaprosili koleżanki do wspólnej zabawy.

Tauron Arena - grupa V i VI

Grupa V i VI

                 Dnia 26.09.2025 dzieci z grupy V i VI po raz pierwszy uczestniczyły w zajęciach sportowych w Tauron arenie w ramach programu Akademia Przedszkolaka. Głównym celem programu jest kształtowanie i rozwijanie zainteresowania systematyczną aktywnością ruchową, podnoszenie poziomu sprawności fizycznej dzieci oraz kształtowanie w nich postaw
pro – zdrowotnych. Dzieci na początku  zostały zapoznane z zasadami obowiązującymi na zajęciach a następnie bardzo aktywnie uczestniczyły
w zabaw prowadzonych przez instruktora. Wróciły do przedszkola zmęczone ale bardzo zadowolone.

Tydzień Budowania Relacji

 

Przedszkole nasze w dniach 29 września - 3 pażdziernika będzie prowadziło działania w zakresie przeciwdziałania przemocy rówieśniczej, których celem jest:

  1. Kształtowanie postaw prospołecznych oraz umiejętności współpracy w grupie
  2. Rozwijanie zdolności rozpoznawania, wyrażania i regulowania emocji.
  3. Nauka rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny, pozbawiony agresji.
  4. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej.
  5. Rozwijanie empatii, szacunku i tolerancji wobec innych.
  6. Angażowanie rodziców i nauczycieli w działania wychowawcze służące przeciwdziałaniu przemocy.

 

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole176/list-ministra-edukacji-do-przedszkolakow(1).pdf

https://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkole176/list-ministra-edukacji-do-rodzicow-przedszkoli(1).pdf