Jesteśmy tym co jemy - grupa V
2 miesiące temu
Dzieci w ramach projetu "Więcej wiem, zrowiej jem" zzreaizowała zajęcia„Jesteśmy tym, co jemy” znała poziomy piramidy zdrowia. Dzieci podczas zajęć poznały dzieła autorstwa Gusepppe Arcimbolda. Bardzo chętnie wzięły udział w zabawie „Wizyta w galerii sztuki”. Z wielkim zainwestowaniem oglądały dzieła malarza, potrafiły określić i uzasadnić swój wybór postaci, która najbardziej odzwierciedlała ich własne preferencje żywnościowe. Dzielili się swoimi przemyśleniami na forum grupy. Zabawę „Kulinarne bingo” przeprowadzałam w następujący sposób, grupę podzieliłam na małe zespoły (ponieważ większość dzieci jeszcze nie czyta). Następnie n-l czytał preferencje żywnościowe, a przedszkolaki w każdym zespole zapisywał inicjał swojego imienia na polach planszy. Gra ta przyczyniła się do poznania preferencji żywnościowych swoich rówieśników. W czasie zabawy „Piramida zdrowia” dzieci wykazały się swoją wiedzą i bez problemu ułożyły ją w odpowiedniej kolejności. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zabawa „Gdzie jest moje miejsce?”. Większa część grupy wiedziała, który produkt należy do jakiego poziomu. Zabawa ta umożliwiła dzieciom usystematyzować swoją wiedzę na temat produktów spożywczych i zdrowego odżywiania. Przedszkolaki w czasie zabawy „Zdrowie we mnie” miały możliwość wykazać się swoimi zdolnościami plastycznymi, jak i kreatywnością. Elementy narysowane na sylwetce człowieka odpowiadały poziomom Piramidy zdrowia. Wiedzą jakie są konsekwencje częstego spożywania ”jedzenia śmieciowego”, jaki to ma wpływ na ich rozwój i zdrowie. Potrafią bez problemu poklasyfikować produkty na zdrowe i niezdrowe. Wszystkie proponowane w czasie zajęć aktywności wzbudzały wśród przedszkolaków zainteresowanie i utrzymywały ich aktywność. Był to twórczy i owocny czas.