To takie proste!
Przedszkole Samorządowe nr 176
Strona głowna  /  Innowacja czytel.
Innowacja czytel.

Innowacja pedagogiczna „Przedszkolak – mały miłośnik literatury” prowadzona przez nauczycielki: Annę Burdak, Katarzynę Pelczar – Mamel i Małgorzatę Kucembę - Bilińską – celem głównym innowacji jest rozwijanie u dzieci zainteresowania czytelnictwem oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia u małych czytelników, a także rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

 

CELE GŁÓWNE

  • kształtowanie zainteresowań czytelniczych oraz propagowanie i rozwój czytelnictwa wśród dzieci przedszkolnych
  • ukazanie dzieciom przedszkolnym roli książki w życiu każdego człowieka
  • stymulowanie procesu edukacji językowej
  • przedstawienie przedszkolakom właściwego kontaktu z książką poprzez wzorowanie się na dorosłych.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE

  • wprowadzanie dzieci w świat literatury dziecięcej ( m.in. bajki, baśnie, opowiadania, wiersze, legendy)
  • rozwijanie uzdolnień artystycznych dzieci: recytatorskich, plastycznych i teatralnych
  • rozwijanie u dzieci bogactwa językowego
  • motywowanie dzieci do samodzielnego korzystania z książek, z jednoczesnym wyrabianiem nawyku dbania o nie
  • kształtowanie u dzieci nawyku opowiadania i słuchania
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • rozwijanie sprawności umysłowych
  • rozbudzanie ciekawości świata i poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka
  • ukazywanie dziecku dobrego sposobu na spędzanie czasu wolnego, a tym samym ograniczanie go przed telewizorem i komputerem
  • nawiązanie kontaktu z autorem książek dla dzieci
  • prezentacje samodzielnego czytania przez dzieci przedszkolne (dzieci starsze)
  • uczenie i doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków, kształtowanie właściwych postaw społecznych wypływających  z przesłań moralnych wybranych utworów
  • zapoznanie dzieci z autorami najbardziej znanych dziecięcych utworów m.in. Janem Brzechwą, Julianem Tuwimem, Wandą Chotomską, Janem Christianem Andersenem, Braćmi Grimm
  • wyciszanie dzieci i eliminowanie negatywnych emocji
  • zapoznanie dzieci z pracą bibliotekarza oraz z zasadami działania biblioteki miejskiej
  • zapoznanie dzieci z zasadami korzystania z książek znajdujących się w biblioteczkach przedszkolnych oraz kącikach czytelniczych
  • przygotowanie dzieci przedszkolnych do właściwego wyboru książek w późniejszym okresie ich dorastania
  • motywowanie rodziców do głośnego i systematycznego czytania dziecku
  • pogłębianie więzi między dzieckiem, a rodzicem
  • integrowanie grupy/grup przedszkolnych przez wspólną pracę z książką i zabawę
  • wzmocnienie współpracy przedszkola z rodzinami dzieci oraz  ze środowiskiem lokalnym
  • stwarzanie serdecznej atmosfery.

Ostatnia aktualizacja: 2019-09-29