Serdecznie zapraszamy Rodziców
dzieci nowoprzyjętych i uczęszczających do przedszkola
na spotkanie informacyjno – organizacyjne, które odbędzie się
4 września (czwartek) o godz. 17:00.
Prosimy o przybycie bez dzieci.
Serdecznie zapraszamy Rodziców
dzieci nowoprzyjętych i uczęszczających do przedszkola
na spotkanie informacyjno – organizacyjne, które odbędzie się
4 września (czwartek) o godz. 17:00.
Prosimy o przybycie bez dzieci.
Nauczycielki i dzieci z Samorządowego Przedszkola nr 176 im. Marii Konopnickiej w Krakowie wzięły udział w V edycji projektu edukacyjnego „Kocham Kraków- podróż przez historię wehikułem czasu”: Być jak Bolesław Chrobry organizowanego przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie W projekcie wzięli udział nauczyciele i przedszkolaki (6 latki) z grupy 6. Tematyka i realizowane działania związane były z obchodami 1000-lecia Koronacji Pierwszego Króla Polski. Dzieci miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat Krakowa i dawnych czasów dworskich poprzez realizację z nauczycielami bloków tematycznych. Tworząc prace plastyczno – techniczne np. smoka wawelskiego, lapbooki tematyczne, grę planszową. W ramach projektu odbyły się wycieczki historyczne na Wawel, lekcje muzealne prowadzone przez przewodnika po Krakowie, gry terenowe w tym turniej rycerski pod smoczą jamą, warsztaty taneczne dla dzieci i nauczycieli pod okiem trenera tańca dworskiego. Szkolenie online „Jak realizować metodę projektu w przedszkolu? Nauczyciele podczas realizacji projektu pracowali w sieci współpracy otrzymując wszelkie wsparcie od
p. Renaty Flis, która była pomysłodawczynią projektu, a także koordynatorem sieci współpracy utworzonej dla potrzeb realizacji działań przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie. Zwieńczeniem działań projektowych był taniec dworski przedszkolaków w strojach dworskich na dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu oraz pasowanie na rycerza. Wysłuchanie Bogurodzicy oraz zbiorowe odtańczenie Poloneza. To wydarzenie miało miejsce 26 maja 2025 r. Projekt edukacyjny został w całości sfinansowany przez Wydział Edukacji Miasta Krakowa w ramach wspomagania rozwoju szkół w Gminie miejskiej Kraków.
Wszystkim przedszkolakom
i ich Rodzicom
życzymy wspaniałych, pogodnych
i roześmianych wakacji.
Niech ten letni czas
będzie pełen
niezapomnianych
wrażeń i chwil.
Życzy:
Dyrekcja, grono pedagogiczne
oraz pracownicy
Samorządowego Przedszkola nr 176
|
18.06.2025 r. godz. 9.00 |
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
|
|
|
|
|
od 20.06.2025 r. do 27.06.2025 r. |
Potwierdzanie przez rodziców woli przyjęcia w godzinach 7.00 – 15.00 |
|
|
|
|
30.06.2025 r. godz. 9.00 |
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych |
SZANOWNI PAŃSTWO
W DNIU 16 CZERWCA 2025 R. (PONIEDZIAŁEK) O GODZINIE 16:00
ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE ORGANIZACYJNE
DLA RODZICÓW, KTÓRYCH DZIECI PO RAZ PIERWSZY ZOSTAŁY PRZYJĘTE
DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA NR 176 NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Dyrektor przedszkola
Ewa Kamińska
„Rowerowy Maj” to ogólnopolska kampania, która zachęca dzieci, rodziców i nauczycieli do podróżowania rowerem do szkoły i przedszkola. Kraków bierze w niej udział od 2017 roku (z roczną przerwą na pandemię).
W tegoroczną, ósmą edycję, która trwała od 5 do 30 maja, zaangażowało się 71 przedszkoli, 62 szkoły podstawowe oraz Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 3. Działania były adresowane do ponad 37 tysięcy uczniów i przedszkolaków podzielonych na 1718 oddziałów.
W klasyfikacji dojazdu do przedszkoli zwyciężyło Przedszkole nr 185.
Na uwagę zasługują ogólne statystyki świadczące o wyjątkowej aktywności małych i dużych rowerzystów. W grupie aktywnych uczestników, czyli uczniów, przedszkolaków i nauczycieli, którzy przynajmniej raz wzięli udział w akcji, znalazło się 23 936 (w ubiegłym roku 22 687). Wyższa była także liczba przejazdów w czasie trwania kampanii – sięgnęła aż 516 700 kursów (w ubiegłym roku było ich 466 060). Z kolei frekwencja wyniosła 37 proc., podczas gdy w ubiegłym roku było to 41 proc.
W naszym przedszkolu zwyciężyły następujące grupy:
I MIEJSCE – GRUPA VI – 77,2 % frekwencji
II MIEJSCE – GRUPA V – 72,6 % frekwencji
III MIEJSCE – GRUPA VII – 60,25 % frekwencji
Dziękujemy dzieciom za aktywny udział w kampanii oraz Państwu za pomoc w jej przeprowadzeniu.
GRATULUJEMY WSZYSTKIM ZWYCIĘZCOM ORAZ UCZESTNIKOM
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DZIECI Z RODZICAMI NA:
PIKNIK RODZINNY,
który odbędzie się w naszym Przedszkolu
w dniu 28.05.2025 r.(środa) w godz. 15:00 – 18.00
Czeka wiele wspaniałych atrakcji m.in.:
Prosimy o zabranie ze sobą dobrego humoru
Cztery grupy z naszego przedszkola wzięły udział w zajęciach ekologicznych. „Ekolekcje, odzyskujemy naturę”, to zajęcia edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym organizowane na terenie całej Polski. Dzieci wzięły udział w pogadance o tematyce ekologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem selektywnej zbiórki i segregacji odpadów oraz procesu recyklingu. Podopieczni segregowali śmieci, dowiedzieli się jak można ponownie je przetworzyć. Dzieci nauczyły się tańca Sortusia oraz wspólnie z misiem go przedstawiły.
Warsztaty utrwaliły znajomość segregacji oraz utwierdziły jak ważne jest to dla naszego środowiska
25 czerwca 2025 r. nastąpiło uroczyste rozstrzygnięcie konkursu plastycznego w ramach pilotażowego programu z zakresu doradztwa zawodowego w przedszkolu "Wędrówka po świecie zawodów". W ramach konkursu wpłynęło 10 przepięknych prac plastycznych. Jesteśmy pełni podziwu dla kreatywności i zdolności dzieci oraz rodziców.
Grupa IV w maju realizowała projekt edukacyjny pt. "Wesołe odpady", który ma na celu rozwijanie świadomości ekologicznej dzieci oraz kształtowanie proekologicznych postaw. W ramach projektu dzieci uczestniczyły
w różnorodnych zajęciach. Dzieci poznały proces recyklingu i dowiedziały się, jak można ponownie wykorzystać materiały, takie jak papier, plastik czy szkło. Wykorzystując rolki po papierze toaletowym, zadrukowane kartki, pudełko tekturowe po przesyłce i inne już niepotrzebne odpady, dzieci zbudowały tor przeszkód. Dzięki tej zabawie podopieczni nauczyli się, że odpady, które często wyrzucamy mogą dostać drugie życie i stać się czymś wyjątkowym - super zabawą. Przedszkolaki uczestniczyły w zajęciach, które pomagają im zrozumieć znaczenie dbania o środowisko naturalne i wpływ codziennych działań na planetę.