Przedszkole Samorządowe nr 176
Warsztaty gipsowe

W dniach 02.04 i 04.04 dzieci z grupy III, IV, V i VII brały udział
w warsztatach „Gipsowe cuda”.

Przedszkolaki na początku warsztatów zapoznały się z technologią powstawania gipsu, a nastepnie samodzielnie przygotwały masę gipsową.
 Wykonywały przestrzenną formę plastyczną w gipsie przy użyciu rąk i prostych narzędzi,  sprawnie  formułowały  zaprojektowane kształty (samochody, kwiaty, serduszka itp.),  tworzyły ciekawe wzory rysunkowe na powierzchni  przedmiotu,  nabywały umiejętność kompozycji i prezentacji swojej pracy,  starannie wykańczały pracę. Podczas warsztatów przedszkolaki miały okazję budować poczucie wałsnej wartości poprzez zadwolenie z efektów własnej pracy, rozwijały kreatywność i wyobraźnię.

Wyjazd do Kina Kijów na spektakl teatralny "Baśnie z Dalekiego Wschodu"

W czwartkowy poranek 03.04.2025 r. dzieci z naszego przedszkola  przeżyły wyjątkową przygodę! Tym razem wybrały się na wycieczkę do kina „Kijów” na spektakl teatralny w wykonaniu aktorów „Baśnie z Dalekiego Wschodu”. Już sama podróż była pełna emocji, a tuż po przekroczeniu progu kina, maluchy nie mogły ukryć swojego podekscytowania. Dzieci były zachwycone. Na ich buziach malowała się radość, a pełne emocji komentarze rozbrzmiewały przez cały powrót do przedszkola. To był czas nie tylko świetnej zabawy, ale również nauki – poprzez obserwację, rozmowę i wspólne przeżywanie opowieści. Edukacyjne wycieczki, takie jak ta, są doskonałym sposobem na łączenie przyjemnego z pożytecznym.

Wspólne wyjścia kształtują dziecięce wspomnienia i budują silne więzi
w grupach.  Dzieci pokazały, że potrafią być uważnymi widzami, ciekawymi świata odbiorcami i radosnymi uczestnikami każdej przygody.

Kino za baterie

Uczestniczymy w programie

 „Kino za baterie dla przedszkoli”

 Celem programu jest edukacja ekologiczna dzieci w zakresie właściwego postępowania z zużytymi bateriami, które są odpadami niebezpiecznymi i nie mogą być wyrzucane razem z innymi odpadami. Nagrodami za baterie uzbierane w ramach programu są bilety do krakowskich kin.

W naszym przedszkolu  odbiór zużytych baterii  nastąpi w dniu 9.04.2025 (środa) w godzinach  08:00 – 09:00. na przedszkolnym parkingu.

Po zakończeniu zbiórki baterie zostają zważone, a ich waga jest zapisywana w odpowiednim formularzu, którego jeden egzemplarz pozostaje w przedszkolu

Ze względów bezpieczeństwa bezwzględnie zabrania się przynoszenia baterii do przedszkola wcześniej, przed datą zbiórki. Zabrania się także gromadzenia i składowania baterii w pomieszczeniach przedszkola. Baterie przyniesione po terminie zbiórki nie zostaną odebrane, a odpowiedzialność za ich prawidłową utylizację będzie spoczywała na placówce przedszkolnej.

W ramach programu będą przyjmowane tylko zużyte, nieuszkodzone baterie pochodzące z urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym. Nie będą przyjmowane akumulatory lub baterie o rozmiarach większych niż baterie typu D (R20), a także baterie z telefonów, smartfonów i komputerów przenośnych. Zabronione jest oddawanie baterii uszkodzonych, baterii które były w jakikolwiek sposób przerabiane lub otwierane, a także baterii z których wydostają się jakiekolwiek substancje. Oddawanie baterii lub akumulatorów niezgodnych z wymogami niniejszego regulaminu może skutkować wykluczeniem placówki z udziału w programie.

 

Po zakończeniu zbiórki baterie zostają zważone, a ich waga jest zapisywana w odpowiednim formularzu, którego jeden egzemplarz pozostaje w przedszkolu

 

Jeśli chcą Państwo pozbyć się innego sprzętu, można tego dokonać we własnym zakresie, w dwóch punktach:

- Lamusownia – ul. Nowohucka 1D:
pon.-pt.: 10:00 – 18:00,
sob.: 07:30 – 18:00

- PGOW Barycz – ul. Krzemieniecka 40:
pon.-pt.: 06:30 – 18:00,
sob.: 06:30 – 14:0

 

 

Dzień Wody - grupa III i IV

W ramach obchodów Światowego Dnia Wody z PAH (Polska Akcja Humanitarna) przedszkolaki z grupy II i IV:

 

Obejrzeli prezentację o wodnych działaniach pomocowych PAH.

Wysłuchali historii kropelki wody w opowiadaniu "Jedna srebrna kropla"
H. Bechlerowej oraz ponumerowali historyjkę ”obiegu wody w przyrodzie”.

Rozmawialiśmy o tym, że są na świecie takie miejsca, w których ludzie nie mają dostępu do wody.

Dzieci dowiedziały się, że aż 40% osób na świecie nie ma możliwości umycia rąk wodą i mydłem w swoim domu.

Zastanawialiśmy się nad tym, jak możemy oszczędzać wodę, np. myjąc zęby nalewać wodę do kubeczka,

korzystać z prysznica zamiast wanny itp.

Dzieci dowiedziały się również, że oprócz tego, że woda potrzebna jest ludziom, zwierzętom i roślinom do życia,

jej ogromne ilości wykorzystywane są do produkcji żywności, ubrań
i różnych przedmiotów.

 

 


 

 

Powitanie wiosny - grupa VII

Dzieci z grupy 7 przywitały wiosnę zakładając swój ogródek. Dzieci dobrze wiedzą, że wiosna to czas sadzenia i siania roślin, dlatego też mali ogrodnicy postanowili założyć w swojej sali wiosenny ogródek.

Wspólnie posadziliśmy cebulki na szczypiorek, rzeżuchę, poziomki, lawendę, fasolki i zioła. Z wcześniejszych zajęć dzieci wiedziały, że do rozwoju roślin niezbędne są woda i słońce, więc doniczki z roślinkami postawiły na parapecie, żeby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin. Codziennie sprawdzają też czy należy je podlać.  Dzięki bezpośredniej obserwacji przedszkolaki będą miały możliwość poznania cyklu rozwojowego roślin. 
Z niecierpliwością czekamy na nasze plony.

 

 
Zielony ogródek - grupa III

Dzieci z grupy III postanowiły zaprosić wiosnę do swojej sali, zakładając zielony ogródek. Przed przystąpieniem do pracy przypomnieliśmy warunki potrzebne roślinom do wzrostu. Następnie w małych grupkach dzieci wysiewały rzeżuchę, szczypiorek, pietruszkę, koperek oraz fasolę.
W doniczkach znalazły się również cebulka dymka oraz różne kwiaty.
Po zasianiu i podlaniu, rośliny zostały umieszczone na parapecie. Przedszkolaki wzbogaciły wiedzę dotyczącą sposobów hodowania wybranych roślin, jak również zdobyły informacje na temat ich walorów estetycznych i użytkowych. Zakładanie zielonego ogródka w przedszkolu
to doskonały sposób na wprowadzenie dzieci w świat natury oraz kształtowanie ich postaw ekologicznych. Teraz pozostaje czekać
z niecierpliwością, aż roślinki wyrosną i będą smacznym, bogatym
w witaminy dodatkiem do kanapek.

Ogólnopolski projekt "Zdrowo jem, więcej wiem" - etap wiosenny

Dzieci z grupy VI biorą udział w ogólnopolskim projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem”. Patronatami honorowymi objęli ją Minister Edukacji Narodowej i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy.

Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.

Etap wiosenny poświęcony jest słodkim i słonym przekąskom, a także pochodzeniu żywności.

Projek edukacyjny: "Sześciolatek - jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie"

Dziec z grupy IV i V biorą udział w projektcie interdyscyplinarnym pt. "Sześciolatek - jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie", którego organizatorem jest Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.

Celem projektu jest:

¨      przybliżenie podstawowych informacji na temat  uzależnień
i zagrożeń z nimi związanych;

¨     kształtowanie postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi;

¨      zachęcenie do integrowania się w grupie poprzez wspólne działania i angażowanie w zabawę wszystkich dzieci, do uczenia się empatii, nabywania umiejętności społecznych oraz pozytywnej solidarności grupowej;

¨      rozwijanie postawy szacunku i zaufania do personelu przedszkola/szkoły, jako osób mogących udzielić wsparcia w problemach i umiejętności podejmowania bezpiecznych zachowań w relacjach społecznych;

Zajęcia z zasad bezpieczeństwa na drodze

Policjanci krakowskiej drogówki spotkali się z dziećmi aby porozmawiać o bezpieczeństwie na drogach. Maluchy chętnie i aktywnie uczestniczyły
w zajęciach ucząc się zasad, przydatnych podczas przechodzenia przez jezdnię i poruszania poboczem.
Maluchy nie tylko poznawały zawód policjanta, ale też uczyły się jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię, czym są przejścia dla pieszych
i sygnalizacja świetlna. Policjanci rozmawiali z przedszkolakami jak należy poruszać się w miejscach, w których nie ma chodnika. Jednym
z omawianych tematów było też noszenie odblasków. Policjanci wyjaśniali, dlaczego są ważnym elementem wyposażenia pieszego i kiedy najlepiej spełniają swoją rolę. Przypominali również najmłodszym aby zawsze poruszali się w towarzystwie swoich opiekunów i zachowali ostrożność
w pobliżu ulicy, nie tylko tej najbardziej ruchliwej, ale też na małych osiedlowych drogach. Dla najmłodszych spotkanie z policjantami było nie tylko dobrą zabawą, ale również ważną lekcją bezpieczeństwa na drodze.