Projekt "Cukierki"
Dzieci z grupy IV i V biorą udział w projektcie interdyscyplinarnym pt. "Sześciolatek - jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie", którego pomysłodowacą oraz organizatorem jest Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.
Czas trwania: 1 III – 31 V 2025 r.
Finansowanie:
Program w całości zostanie sfinansowany przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie w ramach wspomagania rozwoju szkół w Gminie Miejskiej Kraków
Celem projektu jest:
¨ przybliżenie podstawowych informacji na temat uzależnień i zagrożeń z nimi związanych;
¨ kształtowanie postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi;
¨ zachęcenie do integrowania się w grupie poprzez wspólne działania i angażowanie w zabawę wszystkich dzieci, do uczenia się empatii, nabywania umiejętności społecznych oraz pozytywnej solidarności grupowej;
¨ rozwijanie postawy szacunku i zaufania do personelu przedszkola/szkoły, jako osób mogących udzielić wsparcia w problemach i umiejętności podejmowania bezpiecznych zachowań w relacjach społecznych;
Interdyscyplinarny projekt edukacyjny: „Sześciolatek – jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie”
Grupa IV i V biorą udział w projekcie, którego podstawowym celem jest przygotowanie dzieci do samodzielnego dokonywania wyborów zachowań właściwych dla własnego zdrowia i zdrowia innych ludzi. W związku z tym w tychże grupach odbyły się warsztaty w dniach 27.03 i 28.03 pod kierunkiem eksperta p. Kazimierza Helizanowicza w ramach projektu edukacyjno – profilaktycznego "Cukierki”. Podczas zajęć dzieci miały okazje przedstawić się i opowiedzieć o swoich zainteresowaniach. Na początku ustaliły zasady komunikacji w grupie ( balon zasad), a następnie w formie zabawy, zagadek poznały zasady spotkań z obcymi ludźmi, szukania wsparcia u osób dorosłych, podejmowania decyzji. Mogły również pokazać emocje od smutku, żalui złości po radość i zadowolenie. Różnorodność zastosowanych form i metod spowodowały u dzieci ogromne zainteresowanie oraz dużą aktywność. Dzieci z zainteresowaniem słuchały fragmentów bajki terapeutycznej „Cukierki”, wypowiadały się na jej temat oraz chętnie uczestniczyły w zabawach ruchowych proponowanych przez prowadzącego. Warsztaty te nie tylko dostarczyły wiedzy, ale też uczą umiejętności, które mogą okazać się przydatne w praktyce. Wprowadzenie zabaw o bezpieczeństwie do edukacji dzieci to inwestycja, która może się wielokrotnie zwrócić. Jest to doskonały sposób na to, by dzieci w przystępny i angażujący sposób nauczyły się zasad, które mogą uratować im życie.
Realizatorzy: grupa V - Małgorzata K.-B., Dorota K.
Realizatorzy: grupa IV - Renata R., Anna S.