To takie proste!
Przedszkole Samorządowe nr 176
Strona głowna  /  Innowacja fizyczna
Innowacja fizyczna

INNOWACJA PRZYRODNICZO – FIZYCZNA

„MALI ODKRYWCY”

Dzieci w przygotowanej innowacji mają możliwość podejmowania różnorodnych działań badawczych, oczywiście uwzględniając ich zdolności percepcyjne i stopień zainteresowania.

Innowacja pedagogiczna realizowana jest w oparciu o skonstruowany program: „Mali Odkrywcy”. Głównym jej celem jest: rozbudzanie u dzieci ciekawości otaczającego świata fizycznego, chemicznego i biologicznego oraz nauczenia ich prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych. W edukacji przedszkolnej bardzo ważnym czynnikiem wychowawczo- dydaktycznym jest edukacja przyrodniczo - matematyczna. Nabywanie przez dzieci doświadczeń z wymienionych zagadnień znacząco  wpływa na rozwój wszelkich procesów poznawczych, umieszczonych w prawej półkuli mózgu.

Cele innowacji:

  • pogłębianie wiedzy dzieci o świecie fizycznym, chemicznym i przyrodniczym;
  • kształtowanie umiejętności rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień;
  • dostarczanie dzieciom możliwości samodzielnego eksperymentowania, doświadczania, obserwowania;
  • doskonalenie umiejętności wspólnego rozwiązywania problemów poprzez czynne eksperymentowanie i wykonywanie czynności badawczych;
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz wnioskowania;
  • wzbogacanie czynnego słownictwa dzieci w zakresie poznawanych zagadnień;
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie;
  • doskonalenie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń;
  • doznawanie przez dzieci przeżyć intelektualnych;
  • doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z samodzielnie przeprowadzonych eksperymentów;
  • odczuwanie radości i zadowolenia z efektów prowadzonych obserwacji,
  • rozbudzanie motywacji do podejmowania i rozwiązywania innych, trudniejszych zadań;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się prostymi narzędziami laboratoryjnymi w czasie prowadzenia obserwacji i doświadczeń;
  • rozbudzanie twórczej postawy;
  • dbanie o bezpieczeństwo własne oraz innych, poprzez stosowanie środków fizycznych i chemicznych oraz niebezpiecznych przyborów tylko pod opieką dorosłych;
  • obdarzanie uwagą dzieci i dorosłych, w taki sposób że samemu rozumie się to, co mówią i czego oczekują;

 

I cykl spotkań dotyczy doświadczania powietrza wokół nas.

  • Co to jest powietrze?
  • Siła wiatru.
  • Powietrze potrzebne do życia.
  • Balony duże i małe.
  • Producenci powietrza.
  • Czyste powietrze wokół nas.
  • Największy srebrny ptak.
  • Skąd przyleciał wiatr?

Ostatnia aktualizacja: 2017-12-04