Kraków XII Ogólnopolska Konferencja Kadry Kierowniczej Oświaty 06-08.2015
ponad 9 lat temu
W dniu 06.03 2015 w Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie odbyła się Konferencja Kadry Kierowniczej Oświaty. Dyrektor
Ewa Kamińska i nauczycielki z naszego przedszkola wzięły udział w pierwszym dniu konferencji. Wysłuchałyśmy między innymi seminarium dotyczącego statusu prawnego rodziców w przedszkolu, zapoznając się z prawami, obowiązkami oraz dokumentami obowiązującymi lub przykładowymi w ramach współpracy rodziców wychowanków
z przedszkolem. Na zaproszenie Anny Zabielskiej (OSKKO) zaprezentowałyśmy również osiągnięcia przedszkola w zakresie poszerzania oferty edukacyjnej w przedszkolu, prowadzenia innowacyjnych programów w ramach propagowania Dobrych praktyk. Przygotowane przez nas prezentacje były swoistego rodzaju dokumentacją naszych działań, sposobów organizacji, kolejnych kroków przygotowań i realizacji wybranych programów.
W panelu dyskusyjnym dotyczącym wychowania przedszkolnego poznałyśmy opinie na temat innowacyjnych propozycji nauczycielek z Warszawy i udzieliłyśmy bardziej szczegółowych informacji o spełnianiu warunków, które są konieczne do uzyskania wskazanych certyfikatów. Dyrektorki z innych przedszkoli chętnie korzystały z naszych doświadczeń, komentowały i gratulowały osiągnięć.
z przedszkolem. Na zaproszenie Anny Zabielskiej (OSKKO) zaprezentowałyśmy również osiągnięcia przedszkola w zakresie poszerzania oferty edukacyjnej w przedszkolu, prowadzenia innowacyjnych programów w ramach propagowania Dobrych praktyk. Przygotowane przez nas prezentacje były swoistego rodzaju dokumentacją naszych działań, sposobów organizacji, kolejnych kroków przygotowań i realizacji wybranych programów.
W panelu dyskusyjnym dotyczącym wychowania przedszkolnego poznałyśmy opinie na temat innowacyjnych propozycji nauczycielek z Warszawy i udzieliłyśmy bardziej szczegółowych informacji o spełnianiu warunków, które są konieczne do uzyskania wskazanych certyfikatów. Dyrektorki z innych przedszkoli chętnie korzystały z naszych doświadczeń, komentowały i gratulowały osiągnięć.
Warszawa: Biblioteka Przedszkolaka. Wprowadzenie dzieci do korzystania z biblioteki, co umożliwi im łagodniejszy start w szkole, rozwijanie szacunku do książek oraz umiejętności korzystania z nich
dyr. Anna Zabielska
Kraków: Zielona Flaga – droga placówki do międzynarodowego certyfikatu w ramach Programu ,,Szkoły dla Ekorozwoju”
mgr Maria Wojtyczka
Samorządowe Przedszkole Nr 176 im. M. Konopnickiej w Krakowie. Zielona Flaga" jest tytułem, który nadawany jest szkołom na całym świecie w ramach Programu Eco – Schools, który realizowany jest od 1994 roku, jak na razie uczestniczy w nim ok. 15.000 szkół w 43 krajów Europy, Afryki, Ameryki Płd., Azji i Oceanii. Do tej pory 4.500 szkół uzyskało wyróżnienie - Zieloną Flagę. Eco-Schools - jest programem opartym na Systemach Zarządzania Środowiskowego (EMAS, ISO 14001) polegającym na podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci poprzez działania na rzecz efektywnego wykorzystania energii i surowców oraz zrównoważonej gospodarki odpadami (w tym recyklingu)
w szkołach i ich otoczeniu.
w szkołach i ich otoczeniu.
Kraków: Innowacje pedagogiczne drogą do rozwoju zainteresowań dzieci
mgr Dorota Krassowska
W przedszkolu realizowane były i są w naszym przedszkolu następujące innowacje pedagogiczne:
- Mały szachista
- Mały artysta – wykorzystanie wychowanie przez sztukę do stymulowania rozwoju twórczej aktywności plastycznej u dzieci w wieku przedszkolnym;
- Teatralno – muzyczne inspiracje – twórcze działania dzieci;
- Mała Ojczyzna, duża Europa – dziecięce podróże z muzyką, śpiewem i tańcem regionalnym;
- Bajeczny angielski.
Prezentacja przybliżała cele ogólne, szczegółowe, techniki, metody i formy pracy, konkretne działania, a także tematykę w poszczególnych innowacjach. Nauczycielka podkreślała konieczność rozwijania i dostrzegania potencjału wychowanków i możliwości poszerzania zdolności i zainteresowań dzieci, ale także wykorzystania osobistego potencjału nauczycielek prowadzących te zajęcia. Pasja nauczyciela jest „zaraźliwa” i bardzo motywuje przedszkolaków do jak najlepszego działania.
Kraków: Erasmus+, eTwinning w przedszkolu.
mgr Marzena Korta
Erasmus+ to program Unii Europejskiej wspierający uczestnictwo w edukacji pozaformalnej. Przedszkole otrzymało status akredytowanej organizacji Wolontariatu Europejskiego. Praca wolontariuszy z Turcji, Wenezueli, Chorwacji, Francji, Hiszpanii i Włoch wpłynęła na rozwój edukacyjny dzieci, które poszerzyły zakres swoich wiadomości o aspekty związane z kulturą, obyczajami i językiem przedmiotowych państw.
Erasmus+ to program Unii Europejskiej wspierający uczestnictwo w edukacji pozaformalnej. Przedszkole otrzymało status akredytowanej organizacji Wolontariatu Europejskiego. Praca wolontariuszy z Turcji, Wenezueli, Chorwacji, Francji, Hiszpanii i Włoch wpłynęła na rozwój edukacyjny dzieci, które poszerzyły zakres swoich wiadomości o aspekty związane z kulturą, obyczajami i językiem przedmiotowych państw.
eTwinning to edukacyjny program UE, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych w europejskich szkołach. Nawiązana została współpraca międzynarodowa, program został zatwierdzony do realizacji na rok szkolny 2014/2015 przez Agencję Narodową Polski oraz Czech i jest realizowany przez nauczycieli Samorządowego Przedszkola Nr 176 w Krakowie. W jego ramach wdrażana jest w przedszkolu innowacja pedagogiczna ,,Bajeczny angielski”. Udział w programach wpływa na wiedzę, postawy, umiejętności dzieci oraz na jakość pracy przedszkola.
Kraków: Język migowy w przedszkolu - innowacyjny pomysł realizowany
w przedszkolu we współpracy z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.
w przedszkolu we współpracy z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.